raevejagt-grav.jpg

Vil du med på gravjagt?

Hillerød Jagtforening kan igen i år tilbyde gravjagt på ræv til sine medlemmer. Gravjagt er, efter min mening, en af de mest spændende og intense jagtformer der findes, enten sker der slet ingenting, eller også sker det hele på en brøkdel af et sekund.

En af de helt store udfordinger ved gravjagter er, at ræven skal være hjemme. Om Mikkel er hjemme eller ligger ude, det afhænger for en stor del af vejret. Efter en nat med lune temperaturer og regn er der ikke stor sandsynlighed for, at der er nogen hjemme. Er der derimod frost og sne, så er chancerne gode.

Jagtdage

Som noget nyt, forsøger vi os i år med fastsatte jagtdage. Dette skulle gerne give flest mulige af jer medlemmer mulighed for at kunne deltage.

Vi mødes til alle jagter i Klubhuset på Brødeskov Station, Stationsvej 1, 3400 Hillerød, kl. 09.00 til parole med kaffe.
Gravjagterne gemmenføres med minimum 2 tilmeldte.
Husk påklædning efter vejret, på gravjagt skal man stå stille, så varmt tøj, støvler og handsker kan anbefales.
Vi slutter jagterne i Klubhuset igen, til kaffe og kage.

Datoer: Nye datoer fremkommer senere for sæsonen 2022.

Vil du med på rævejagt?

Har du lyst til at prøve gravjagt, kan du tilmelde dig ved fremsendelse af E-mail til Poul Dissing på: Poul_dissing_jensen@hotmail.com