Foreningsaftener i Hillerød Jagtforening

Alle foreningsaftener foregår i Klubhuset, Brødeskov Station, Stationsvej 1, Nr. Herlev, 3400 Hillerød hvis ikke andet er anført.

Åbne arrangementer, alle er velkomne.

Onsdag den 27. marts 2024 klokken 19.00  har vi foreningsaften om blyfri ammunition og genladning.

FORENINGSAFTEN OM BLYFRI AMMUNITION OG GENLADNING.

Foto: Miljøstyrelsen

Foto: Riffelpatroner Lolland-Falster

Kære medlem af Hillerød Jagtforening.

Tag et par timer ud af kalenderen sammen med 1 kammerat eller 2 for at høre om blyfri ammunition og genladning.

Jens Ejnar Rasmussen fra Riffelpatroner Lolland-Falster vil fortælle om blyfri patroner og hvordan han udviklede dem, samt hvad der skal til for at genlade egen ammunition. Vi skal høre om følgende:

• Hvordan udvikler man et dansk blyfrit jagtprojektil.

• Hør hvordan man overhaler de store svenske, tyske og amerikanske producenter.

• Skaberen af det danske Tornado projektil, Jens E Rasmussen fra Riffelpatroner Lolland-Falster fortæller om udviklingen.

• Aftenen vil også indeholde "hvordan man bliver hjemmelader". Råd og ideer til udstyr.

• Mulighed for at købe prøvepakker til 15 kr. pr. patron - 5 - 10 stk.

Husk våbentilladelse og jagttegn.

Har du specielle kalibre, så send dine ønsker senest d. 11. marts 2024 .

Hvad siger loven om blyfri ammunition til riffeljagt?

Fra og med den 1. april 2024 skal centraltændt riffelammunition til jagt og regulering være blyfri. Forbuddet mod blyholdig ammunition gælder kun ved jagt og regulering. Det vil fortsat være lovligt at bruge blyholdig ammunition på godkendte skydebaner, som ikke er omfattet af forbuddet. Du skal dog huske, at det er den enkelte skydebanes godkendelse, der afgør hvilke kalibre og ammunitionstyper, du må skyde med på den pågældende bane.

HVIS DU VIL VIDE MERE

Læs de nye regler for riffelammunition til jagt, som træder i kraft 1. april 2024”Bekendtgørelse for våben og ammunition der må anvendes til jagt m.v.”

• To regelsæt i overgangsperioden

• Kuglevægt ikke længere et krav

• Kaliber og anslagsenergi

• Forbuddet gælder kun centraltændt ammunition

Vi glæder os til at se dig til en foreningsaften om blyfri ammunition og genladning.

Hvornår:

Onsdag den 27. marts 2024 kl.: 19:00

Hvor:
I Klubhuset, Brødeskov Stationsbygning

Stationsvej 1, Nr. Herlev, 3400 Hillerød

Foredragsholder:

Jens Ejnar Rasmussen fra Riffelpatroner Lolland-Falster

Efter foredraget vil der være kaffe, te og den berømte ”klubhuskage”.

Knæk & bræk

Michaell Jørgensen

Hillerød Jagtforening

hjfnyhedsbrev@gmail.com

Hold dig også orienteret på Hillerød Jagtforenings facebookside.

På bestyrelsens vegne.