Samarbejde med Hundested-Frederiskværk Strandjagtforening

Vi kan nu tilbyde vores medlemmer at komme på pramjagt på fjorden i jagt sæsonen.

Prammene har liggeplads på Sølager strand øst for færgelejet. De er mærket med påskriften Strandjægerne.

Vi råder over to Jafi jagtpramme, med alt tænkeligt udstyr, forskellige lokkeænder - redningsveste
– pagajer m.m.

Det eneste du selv skal medbringe er: waders, jagtgevær, patroner, pandelygte, forplejning, samt hvad du ellers mener at have brug for.

Du skal reservere jagt prammene hos Peter Vinding på mail: petervinding@youmail.dk og forud indbetale Kr. 100 pr. pram på konto i Arbejdernes Landsbank – 53580333964 Hillerød jagtforening.

Vi håber at der er mange der har lyst til at give sig i kast med denne frie jagtform.

Ønsker du at, anvende prammene et andet sted, er dette i orden. Prammene hentes og afleveres igen, på Sølager strand øst for færgelejet.

image.png

BENYTTELSE AF FORENINGENS JAGTPRAMME OG UDSTYR

Hillerød jagtforening har to Jafi jagtpramme med udstyr til strandjagt. En liste over udstyret ses nedenfor.
Jagtprammene er til rådighed for foreningens medlemmer og tildeles efter ”først til mølle” princippet.

Peter Vinding er kontaktperson, for alt hvad der vedgår foreningens jagtpramme herunder booking. Peter Vindings e-mail er petervinding@youmail.dk og efter 17 træffes han på telefon 21 46 13 10.

Prammene er i perioden 1. september til 31. januar placeret ved Store Havelse Strand. Kør efter adressen Store Havelse Strandvej 40 og kør helt ned til P-pladsen ved stranden. Her ligger prammene. Begge pramme er mærket med Hillerød Jagtforening.  Se placeringen her.
Såfremt du ønsker at anvende prammene et andet sted, er det i orden. Prammene afleveres ved Store Havelse efter jagten.
Udstyret til prammene opbevares i klubhuset. Aftal udlevering og aflevering af udstyret samt nøgle til prammen med Peter Vinding.
Du skal selv medbringe waders, jagtgevær, patroner og pandelygte, samt hvad du ellers mener at have brug for.
Benyttelse af prammene sker på eget ansvar. Hillerød Jagtforening og bestyrelsen har ikke noget ansvar i forbindelse med medlemmernes benyttelse af foreningens pramme.
Medlemmer, der benytter prammene, er først og fremmest dækket af egen fritids- ulykkesforsikring og egen ansvarsforsikring. Herudover dækker jagt forsikringen (med jagttegnet) og Danmarks Jægerforbunds ansvarsforsikring i visse situationer. HUSK AT TJEKKE OM DIN FRITIDS- ULYKKEFORSIKRING OG ANSVARSFORSIKRING DÆKKER STRANDJAGT.
Medlemmer, der benytter prammene, er ansvarlige for, at pramme og udstyr returneres i samme stand som det blev modtaget. Evt. tab og skader betales af brugeren.

Ved benyttelse af prammene betales 100 kr. som tilskud til vedligeholdelse af prammene og anskaffelse af nyt udstyr. De 100 kr. indbetales på foreningens konto i Arbejdernes Landsbank – 53580333964 - med angivelse af navn og dato.

Forslag til forbedring af prammene og anskaffelse af yderligere udstyr afleveres til Peter Vinding.

Pramme og udstyr – to sæt hver bestående af:
• 1 Jafi pram med bundplade og ryglæn.
• 1 hængelås (sidder på prammen).
• 1 pagaj.
• 1 redningsvest – 90 kg+.
• 1 anker med ankertove til prammen.
• 1 øse.
• Lokkefugle: 2 x 5 gråænder, 2 x 5 hvinænder, 5 pibeænder.
• 5 ankre til lokkefugle.
• Kasse/sæk til udstyret.