Du er her. #1 - Foreningswebsite > Aktiviteter > Riffelskydning

Tlf: 2627 2054

BentB@HillerodJagtforening.dk

Sæson 2019

Grillen er tændt alle mandage og torsdage, så medbragte pølser eller andet godt kan grilles. Vi må desværre ikke sælge ovennævnte, så derfor er det aftensmad til de arbejdende ungersvende.

Vi har en 50 meter bane til alle calibre.

Datoer og tidspunkter i 2019 for de enkelte skydninger finder du her
Indskrivningen til skydning, slutter én time før skydetid's ophør.

Derudover arrangerer foreningen hvert år en Pokalskydning med skydning til løbende Elg om den af Allan Martensen indstiftede elgpokal.

Kortfattet træningsguide for riffelskytter

Alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund er velkomne til skydningerne.

Husk til riffelskydningerne at medbringe: gyldigt jagttegn, våbentilladelse, DJ´s medlemsbevis samt høreværn.

Riffelforeningen HHKRiffel

Jagtfeltskydning

Der afholdes jagtfeltskydning søndag den 23. juni 2019 i Jægerspris Skydeterræn, så derfor vil vi også fokusere på træning op til det.

Kom og prøv alternative skydestillinger, hvor hjælpemidlet er rundstokke på forskellige længder, som vi måske vil se til dette års jagtfeltskydning. Der vil altid være instruktører, som er klar til at hjælpe og instruere. Se eventuelt på HHK Riffel's hjemmeside for nærmere information.

Jagtfeltskydning er en utrolig spændende og meget social oplevelse i det fantastiske Jægerspris Skydeterræn. Kan kun anbefales. Der er rift om pladserne, så det er først til mølle!

Medbring gerne drikkevarer og madpakke. Tilmelding her: https://flexbillet.dk/dj-aktiviteter/event/ygpzdel/detals/

Elg.png

Elgpokalskydning

Kom og oplev hvor sjovt og lærerigt det er at skyde til løbende vildtmål. Dette er dagen hvor der er plads til alle riffelskytter nye som rutinerede. Der vil også være tidtil instruktion.

Elpokalskydning bliver søndag, den 30. juni 2019 - mellem kl. 1300 og 1600.

Hanebjerg jagtskydebaner, Hanebjergvej 6, Nr. Herlev, Hillerød

Arrangementet er for alle.

Vi glæder os også meget til at se alle de nye jægere.

Dagens bedste skytte til elgskiven fra Hillerød Jagtforening vinder pokalen, indstiftetaf Allan Martensen. Der er også en præmie til bedste nyjæger (jagttegn inden for de sidste 3 år). Ved præmieoverrækkelsen vil der ligeledes være vinpræmier til de 3bedste skytter.

Banen er godkendt af det Svenske Jægerforbund, så på dagen er der også mulighedfor at skyde til elgmærker.

Husk at medbringe våbentilladelse og jagttegn eller kvittering for betalt jagttegn ogmasser af patroner! Der er ingen tilmelding, bare mød op. Prisen er banens sædvanlige priser:

Indmeldelse (medlemskort for hele året) 120 kr. seriepris 30 kr. HUSK KONTANTER.

På vegne af Hillerød Jagtforening & HHK.

Bent Behmann

Husk

Ved alle skydninger skal medbringes:

• Jagttegn
  • Våbentilladelse
  • DJ Medlemsbevis
  • Dine hjælpemidler - skydestok, jagtstol etc.
  • Høreværn

Vi anbefaler at du bruger dine hjælpemidler når der trænes.