SÆT ALLEREDE NU KRYDS I DIN KALENDER UDFOR DEN             21. OKTOBER 2020

Til Hillerød jagt forenings årlige ordinære generalforsamling.

_______________________________________________________________________

Vigtigt

Hillerød kommune har forlænget lukningen af klubhuset, foreløbigt til fase 3, det vil sige den 8. juni 2020.

Der vil komme en opfølgning fra bestyrelsen, i juni måned, når vi ved noget mere.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte bestyrelsen, enten pr. mail eller mobil.

Med venlig hilsen, Peter Vinding, Formand Hillerød jagtforening.

______________________________________________________

Faunastriber

Ordningen fortsætter og kommunen betaler fortsat frøene. Tilmeld dig senest den 1. april 2020.  Du kan se mere her.

Se brochure her

______________________________________________________________

Januar 2020:

Ny formand i Hillerød Jagtforening

Kære medlemmer!

Jeg ser mig desværre nødsaget til at trække mig i utide, grundet sygdom i familien, fra alt forenings arbejde i Hillerød Jagtforenings bestyrelse,  Jægerråd og Kreds bestyrelsen.

Hillerød Jagtforening har konstitueret sig således at ny formand er Peter Vinding, næstformand og kasserer: Bent Behrmann. Suppleant Michaell Jørgensen er indtrådt i bestyrelsen.

Godt nytår

Ib Kammersgård

ANDETRÆK FOR NYJÆGERE

Claes fra Hillerød Jagtforening tilbyder ny jægere i foreningen at komme på aftentræk efter ænder. Er du interesseret kan du kontakte Claes på 40 45 65 93 eller e-mail chrisogclaes@mail.dk

ALKOHOLPOLITIK FOR HILLERØD JAGTFORENING

Hillerød jagt forenings generalforsamling, har i oktober 2019 vedtaget en overordnet alkoholpolitik som betyder, at alkohol og jagt ikke må blandes sammen. Derfor skal alkohol som udgangspunkt ikke være tilgængeligt på jagter, arrangeret af Hillerød Jagtforening.

Alkoholpolitikken tager udgangspunkt i et alkoholfrit jagtmiljø, hvor medlemmer af Hillerød Jagtforening har et medansvar for bl.a. at være gode rollemodeller. Dette betyder også, at medlemmer fra Hillerød Jagtforening, der repræsenterer/er ambassadør, for foreningen eller Danmarks Jægerforbund på messer, udstillinger, byfester, Naturens Dag, hundetræning m.m. ikke kan indtage alkohol i disse situationer.

På jagter arrangeret af Hillerød Jagtforening er jagtlederen ansvarlig for, at Hillerød Jagtforenings alkoholpolitik overholdes.

Hvis en jæger selv medbringer og indtager alkohol på en jagt arrangeret af Hillerød Jagtforening, vil personen blive bortvist fra jagten af jagtlederen.

Der kan nydes alkohol ved foreningens arrangementer, der ikke er jagt, udstillinger m.m. og hvor der ikke er kontakt med andre end foreningens medlemmer eller inviterede gæster. Det er f.eks. ved generalforsamlingen, tillidsmands aftener, bukke brunch, bestyrelsesmøder m.m.

Såfremt der er tvivl om, der kan nydes alkohol til et arrangement, kontakter den ansvarlige for arrangementet foreningens bestyrelse, der træffer en afgørelse og fører beslutningen til referat på et bestyrelsesmøde.

Overtrædelse af alkoholpolitikken kan medføre, en bortvisning fra det pågældende arrangement.

____________________________________________________________________

Forsidebillede til RÆVEHAGL

Har du et godt jagtbilled, som du selv har fotograferet, vi kan bruge som forside billedet, i vores medlemsblad Rævehagl? Du vinder en dag på fjorden, med vores 2 jagtpramme incl. lokkeænder, redningsveste m.v. - eller en god flaske rødvin.  Send dit billede og måske en lille historie om billedet, til formand@hillerodjagtforening.dk. Så vil redaktionsudvalget  tage den svære beslutning at vælge billedet til vores næste forside, af medlemsbladet Rævehagl. Vinderen får direkte besked.

STRANDJAGT

26.08.2018:

Bestyrelsen i Hillerød Jagtforening arbejder for at give jagtmuligheder for medlemmerne af foreningen. Jagten på søterritoriet er fri for alle med fast bopæl i Danmark. For at give medlemmerne af Hillerød Jagtforening mulighed for at dyrke strandjagt, har foreningen anskaffet det nødvendige udstyr.

Der er købt to Jafi jagtpramme, redningsveste, pagajer, lokkeænder, ankre m.m.

Prammene bookes ved Peter Vinding efter ”først til mølle” princippet. Tlf. 21 46 13 10 eller mail: peterv@hillerodjagtforening.dk

Ved benyttelse af prammene betales 100 kr. som tilskud til vedligeholdelse af prammene og anskaffelse af nyt udstyr.

Pramme placeres indledningsvis på stranden ved St. Havelse, hvor der er direkte adgang til den nordlige del af Roskilde Fjord.”

Flere oplysninger hos Jørgen Jacobsen, jjacpost@hotmail.com, mobil 61 72 70 28.

Se reglerne for benyttelse her

Havjagt

Kutter.jpg

HAVJAGT PÅ EDDERFUGLE OG ANDRE JAGTBARE  HAVFUGLE

Yderligere oplysninger for den kommende sæson 2019:

Søren Houlkær. TLF 2094 8316.
Mail: ms.holkjaer@youmail.dk

Jægerrådet

Referat fra Jægerrådsmødet Hillerød Kommune 2019

De lokale scweisshundeførere

Jusk at kode mobilnumre på de lokale schweisshundeførere ind i mobilen.

De lokale schweisshundeøførere
Henning Brusgaard Gebauer, 2896 9012, Egedal
Jim Schou Larsen, 2321 5353, Fredensborg
Kristian Graversen, 4095 8948, Dragør
Martin Vagn Wiberg, 4127 1889, Frederiksværk
Morten Kyrsting Hørup, 3113 6633, Kgs. Lyngby
Per Clausen, 5190 1803 / 6126 8010, Egedal
Peter Knudsen, 4581 4383 / 2142 9843, Furesø
Stig Jensen, 4836 0209 / 2321 5343, Gribskov
Tom Gerral Nielsen, 2231 1615, Allerød

Brug de lokale schweisshundeførere, hvis uheldet skulle være ude. Ring hellere en gang for meget, end en for lidt! Schweisshundeførerne står klar til at hjælpe dig! Husk at markere tydeligt, hvor dyret stod, da skuddet blev afgivet - evt. kan  et stykke tøj, kan hænges på gren. Få flere gode råd på http://schweiss.dk/jaeger

Husk at lade være med selv at søge (med eller uden hund), med mindre du kan se tydelige tegn på et dødeligt træf!

Foreningens Facebook side

Hillerød Jagtforening har en dynamisk facebookside, blandt andet med mulighederne for at medlemmerne frit skal kunne lægge billeder op og kunne lave opslag og debattere frit.
Foreningens facebookside er en "gruppe", det giver mulighed for den åbenhed og dynamik vi søger.
Ønsker du at følge os, skal vi bede jer om at tilmelde jer på gruppens side, så I kan få nyheder og informationer fra os. Du finder forenigens gruppen her:

H.K.H. Kronprinsen er protektor for Danmarks Jægerforbund.

Dermed videreføres den tradition, at Kongehuset er engageret i flere facetter af jagten i Danmark.
Den nye protektor følger i sin fars, Prins Henriks, fodspor, da Prinsen varetog protektionen til sin bortgang i 2018.
Formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen glæder sig:
"På forbundets og jagtens vegne er jeg utrolig beæret over, at Kongehuset har valgt at tildele os denne protektion. Med Kronprinsen har vi fået en særdeles kompetent og alsidig jæger
som protektor, og jeg glæder mig i den grad over den anerkendelse, som dette er med til at give jagten og jægerne i hele kongeriget," siger Claus Lind Christensen.

Nyheder Forening

Nyheder kreds 7

Møde om udsætning og opdræt af fjervildt, kreds 7

Danmarks Jægerforbund har planlagt en række dialogmøder om natur- og vildtpleje med særlig vægt på opdræt og udsætning af fjervildt samt jagt på udsatte ”vildtfugle” herunder fasaner, agerhøns og gråænder. Denne gang i kreds 6-7.

Søg Friluftsrådets lokalforeningspulje

Lokalforeninger under Friluftsrådets medlemsorganisationer kan søge om støtte til at styrke foreningens arbejde med friluftsliv. Fristen for at søge er 1. maj 2020.
« Forrige12345Næste »

Nyheder Forbund

Sommercamp 2020: Jagt og natur i børnehøjde

Er dit barn mellem 8 og 13 år og til masser af frisk luft, jagt, fiskeri og naturoplevelser? Så er en sommercamp garanteret sagen!

Åbning for tilmelding til jagt- og skydeprøver

Så er det igen muligt at tilmelde sig jagt- og skydeprøver via Mit Jagttegn. Bemærk, at alle tilmeldinger, foretaget før corona-krisen, er nulstillet.

Glæd dig til sommerudgaven af Jæger

Nu kan du se frem til endnu et trykfrisk eksemplar af Jæger, som er på vej. Er du endnu ikke medlem af Danmarks Jægerforbund, kan du læse en forkortet udgave her.

Prisværdigt samarbejde om mårhunderegulering

Også i Østjylland er man flere steder ved at have sat mårhundereguleringen i system, og der samarbejdes på kryds og tværs blandt både interesseorganisationer og myndigheder.

Månedens Foto i maj

Deltag i vores fotokonkurrence og vind præmier. Hver måneds vinder går videre til konkurrencen om at blive årets foto i Jæger.

Vis gensidigt hensyn i naturen

Her i bukkejagten får vi en del henvendelser – både fra jægere og fra ikke-jægere. I DJ's natursyn går vi ind for en rummelig natur, hvor vi viser hensyn til hinanden.

Link til 1. gratis online våbenlektion

I aften kl. 20.00 går vi i luften med endnu en omgang online jagttegnsundervisning. I aften får du den første af to lektioner med fokus på våben. Alle kan deltage, og her får du linket.

Rågeregulering i kongeby

Blot et halvlangt stenkast fra Vordingborg bys vartegn, Gåsetårnet, regulerer den lokale jagtforening rågeunger for kommunen i bynær skov – og det er med borgernes fulde opbakning.
« Forrige12Næste »

Antal visninger